Skorowidz - Zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi i pokrewnymi

12.03.2019
 przez Janusz Piotr Kolczyński  |  
Komentarze: 0
W skład nowej Komisji wejdzie 20 osób, co oznacza zmniejszenie składu o jedną trzecią z trzydziestu w stosunku do poprzednio obowiązujących przepisów lub aż o połowę z czterdziestu w stosunku do pierwotnego brzmienia ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 1994 r.
26.09.2018
 przez Janusz Piotr Kolczyński  |  
Komentarze: 0
W trzecim numerze kwartalnika Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego Prace z Prawa Własności Intelektualnej za 2018 r. opublikowano na stronach 86-110 mój artykuł pod tytułem: Tantiemy audiowizualne w zarysie: charakter prawny, podstawy reprezentacji organizacji właściwej oraz problem tak zwanych starych tabel wynagrodzeń autorskich. Poniżej kilka tez w języku polskim i angielskim z tego artykułu. __________________________________________________________________________ The third issue of the Jagiellonian University Journal of IP Law quarterly for 2018 has just published (pages 86-110) my article on audiovisual royalties in outline: legal nature, representation basis of the proper organization and the problem of so-called old remuneration tables. Below are some few theses in Polish and English from this article.
14.04.2018
 przez Janusz Piotr Kolczyński  |  
Komentarze: 0
W dniu 11 kwietnia 2018 r., w Uniwersytecie Warszawskim, w ramach seminarium doktoranckiego pod kierunkiem prof. dr hab. Moniki Czajkowskiej-Dąbrowskiej, wygłosiłem referat na temat wynagrodzeń niezrzekalnych (tantiem audiowizualnych - TA) za publiczne komunikowanie utworu audiowizualnego.
05.02.2018
 przez Janusz Piotr Kolczyński  |  
Komentarze: 0
The article outlines the issue of remuneration for using of audiovisual works in Poland by also looking into a new movement in the world of copyright law. The amount of audiovisual royalties collected by CSs in Poland is currently significant and still growing, since the right in question is attributed both to Polish as well as to foreign authors or artistic performers who do not even have to be members of (proper) collecting society to demand royalties. It is the every user of an audiovisual work under the obligation to pay to the statutory royalties.*
17.01.2017
 przez Janusz Piotr Kolczyński  |  
Komentarze: 0
W dniu 22 listopada 2016 r. wygłosiłem w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk prezentację na temat m.in. roszczenia informacyjnego organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi („OZZ”).
19.06.2015
Komentarze: 0
W dniu 27 maja 2015 r. w Warszawie odbyła się konferencja naukowa zorganizowana przez wydawnictwo Wolters Kluwer pod tytułem: „Kierunek zmian prawa autorskiego w Polsce – 20 lat ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych”. Prelegentami byli autorzy najnowszego komentarza wydawnictwa z 2015 r. do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
10.01.2014
 przez Dominika Sułecka  |  
Komentarze: 0
W dniu 9 grudnia 2013 r. w Pałacu Tyszkiewiczów - Potockich na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie odbyła się ogólnopolska konferencja naukowa zorganizowana przez Katedrę Prawa Własności Intelektualnej i Dóbr Niematerialnych Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Stowarzyszenie Absolwentów Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego zatytułowana: „Komisja Prawa Autorskiego de lege lata i de lege ferenda”. Wzięli w niej udział eksperci Wydziału, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Stowarzyszenia Zbiorowego Zarządzania Prawami Autorskimi Twórców Dzieł Naukowych i Technicznych KOPIPOL, Stowarzyszenia Wydawców REPROPOL, Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej i Stowarzyszenia Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych.
31.08.2013
Komentarze: 0
Under the provision of art.79(1) of the Polish Copyright Act, among the forms of redress available to a right holder whose rights have been infringed is the right to demand that the infringing party repair the inflicted damage by payment of double or, where the infringement is culpable, triple the amount of appropriate remuneration that would have been due as of the time it was claimed in exchange for the right holder’s consent for the use of the work. The Supreme Court held this provision to be of a punitive nature and that there is no connection between the culprit’s liability and the actual damage suffered by the right holder. Consequently, as the court stated, only the actual infringement of the protected right triggers the liability in question. This remedy is intended to provide the right holder with simpler and faster access to protection against and compensation for the infringement. In the authors’ view, the discussed judgment may be highly controversial, as the Polish Supreme Court seems to be disregarding the EU system of IP rights enforcement, primarily established by Directive 2004/48 on the enforcement of intellectual property rights (the Enforcement Directive). The Supreme Court seems also to disregard the premises establishing civil liability of the perpetrator.
24.06.2013
 przez Dominika Sułecka  |  
Komentarze: 0
We czwartek 6 czerwca 2013 r. w siedzibie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego („MKiDN” lub „Ministerstwo”) przy ul. Ksawerów 13 w Warszawie odbyło się II Forum Prawa Autorskiego.
Strona:  1  2  3  »  

Ostatnio dołączyli

Ostatnio dodany komentarz

06.10.2022, 10:37
Powinny być z tego wyłączone osoby pełniące funkcje publiczne. Np. urzędnicy wprowadzający dezinformację. Bo inaczej jest to ochrona własnej d... a nie twarzy. więcej »

Nasi komentatorzy