Skorowidz - Roszczenie informacyjne
W dniu 22 listopada 2016 r. wygłosiłem w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk prezentację na temat m.in. roszczenia informacyjnego organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi („OZZ”).
In a judgment of November 17, 2011, Case III CSK 30/11,
the Polish Supreme Court held that claims brought by
collecting societies regarding copyright are as a rule
subject to a 10-year limitation period, even if the
claims—by virtue of law—can be brought to the court
only by the respective collecting society (mandatory
representation). The specific length of the limitation
period (3 or 10 years) depends, however, on the respective
nature of the claim. The judgment also provided insight
into the Supreme Court’s views on the extent to which
submission of and access to documents can be demanded
to determine remuneration and fees claimed by a
collecting society (CS) based on art.105 (2) of the Polish
Copyright Act.
W dniu 11 października 2011 r. Trybunał Konstytucyjny uznał, że art. 105 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych in fine jest zgodny z Konstytucją, tj. z jej art. 22; w pozostałym zakresie sprawę umorzył (sygn. P 18/09).
W dniu 21 października 2010 r. wchodzi w życie długo oczekiwana zmiana do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Tworzy podwaliny pod nowy system zbiorowego zarządu prawami autorskimi i pokrewnymi w Polsce.
Ciekawe i nieznane u nas roszczenie informacyjne o wyjawienie danych o ruchu w sieci Internet (tzw. danych o numerze IP), kierowane do service providera z par 101 ust. 9 niemieckiej ustawy o prawie autorskim (UrHG).
- Zmiany aktu »
- Roz. 1: Przedmiot prawa autorskiego »
- Roz. 2: Podmiot prawa autorskiego »
- Roz. 3: Treść prawa autorskiego »
- Roz. 4: Czas trwania autorskich praw majątkowych »
- Roz. 5: Przejście autorskich praw majątkowych »
- Roz. 6: Przepisy szczególne dotyczące utworów audiowizualnych »
- Roz. 7: Przepisy szczególne dotyczące programów komputerowych »
- Roz. 8: Ochrona autorskich praw osobistych »
- Roz. 9: Ochrona autorskich praw majątkowych »
- Roz. 10: Ochrona wizerunku, adresata korespondencji i tajemnicy źródeł informacji »
- Roz. 11: Prawa pokrewne »
- Roz. 12: Organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi »
- Roz. 121: Komisja Prawa Autorskiego25 »
- Roz. 122: Kontrola produkcji nośników optycznych25 »
- Roz. 13: Fundusz Promocji Twórczości »
- Roz. 14: Odpowiedzialność karna »
- Roz. 15: Przepisy przejściowe i końcowe »
Ostatnio dodany komentarz
06.10.2022, 10:37
Powinny być z tego wyłączone osoby pełniące funkcje publiczne. Np. urzędnicy wprowadzający dezinformację. Bo inaczej jest to ochrona własnej d... a nie twarzy.
więcej »