Skorowidz - Audiowizualny utwór

30.01.2014
Komentarze: 0
In the judgment of the Polish Court of Appeal in Warsaw of May 22, 2013 (I ACa 1359/12) it was confirmed that the use of an audiovisual work is—by virtue of a legal presumption—subject to an exclusive right of the producer of such a work and, as long as that work is used as the whole, the broadcasters or rebroadcasters transmitting it do not require additional licences for its integral parts (for instance musical and worded-musical works with words) from the respective copyright collecting society representing those integral parts or pre-existing works. The court pointed out that until that assumption was disproven it is the producer and not the authors who holds the right to use the audiovisual work as a whole. The Appeal Court stressed also that an audiovisual work is not a set (collection) of various so-called component works: it is a single work.
29.03.2013
 przez Marta Fydrych  |  
Komentarze: 0
Przedstawiamy relację z Forum Prawa Autorskiego, które odbyło się 27 marca br. z inicjatywy Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego („MKiDN”) w warszawskim kinie Iluzjon, inaugurując tym samym cykl dyskusji o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
19.08.2012
 przez Przemysław D. Antas  |  
Komentarze: 0
Przeciwnie – Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej: „TSUE” lub „Trybunał”) w ciągu ostatniego pół roku zakończył wyrokami 8 spraw dotyczących praw autorskich i praw pokrewnych. Niniejszy artykuł zawiera krótkie omówienie wybranych z nich.
24.05.2011
 przez Janusz Piotr Kolczyński  |  
Komentarze: 0
Dziś w Jachrance pod Warszawą odbyła się ogólnopolska konferencja operatorów komunikacji elektronicznej. W jednym z paneli dyskusyjnych pt. „Prawo autorskie, nowa ustawa - stare problemy”, z zaproszenia organizatora konferencji, Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej („PIKE”) skorzystali przedstawiciele użytkowników praw autorskich i pokrewnych, organizacji zbiorowego zarządzania praw autorskich i pokrewnych („OZZ”) a także Komisji Prawa Autorskiego („KPA” lub „Komisja”).
14.12.2008
Komentarze: 0
Stworzenie każdego filmu jest sporym wyzwaniem natury techniczno-finansowej. W przypadku filmów historycznych często dochodzą także aspekty prawne, w wyniku czego ich powstanie przypomina bardziej grę w rosyjską ruletkę niż uczciwy sposób na zarabianie pieniędzy.

Ostatnio dołączyli

Ostatnio dodany komentarz

18.01.2017, 13:39
Szanowna Pani Beato, oczywiście, że można kserować! Szczególnie, jeśli oryginał jest Pani własnością lub własnością osoby z którą utrzymuje Pani bliskie kontakty. Co do tego nie ma najmniejszych nawet wątpliwości. Nie można natomiast takiego ksera sprzedawać. więcej »

Nasi komentatorzy